نقش خدمات مشورتی در ارتقاء کیفیت وضعیت روای اجتماعی دانش آموزان

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 نقش خدمات مشورتی در ارتقاء کیفیت وضعیت روای اجتماعی دانش آموزان دارای 12 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد نقش خدمات مشورتی در ارتقاء کیفیت وضعیت روای اجتماعی دانش آموزان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي نقش خدمات مشورتی در ارتقاء کیفیت وضعیت روای اجتماعی دانش آموزان،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن نقش خدمات مشورتی در ارتقاء کیفیت وضعیت روای اجتماعی دانش آموزان :

سال انتشار : 1394

نام کنفرانس یا همایش : همايش ملي روانشناسي و مديريت آسيب هاي اجتماعي

تعداد صفحات : 12

چکیده مقاله:

امروزه روند توسعه کمی و کیفی آموزش و پرورش به سرعت رو به گسترش نهاد است گفته افزایش جمعیت دانش آموزی و اعتقاد همگان به اهمیت و ارزش والای تلی و تربیت و نیز پیشرفت سریع و فزاینده علوم رفتاری به فناوری زمینه ساز این توسعه گشته است. این گسترش همه جانبه از سویی موجب همگانی شدن آموزش و پرورش را فراهم ساخت از جهتی دیگر بر پیچیدگی جریان آن افزوده است. به گونه ای که در جهان نونی دیگر نمی توان تعلیم و تربیت و تنها وسیله ای برای انتقال دانش، معلومات و مهارت های آدمی از نسلی به نسل دیگر قلمداد نمود بلکه باید اذعان داشت که این نظام باید با تلاش شگرف چنان شایستگی و قابلیت را در افراد پرورش دهد که بتوانند به نحو به مطلوب فرد را با تحولات و دگرگونی های سریع اجتماعی همگان سازد. فقدان آگاهی و بصیرت و عدم بهره گیری از خدمات مشاوره ای مناسب می تواند سبب حرکت نادرست فرد گردد و بر این باور این که دگرگونی و تحول ساختن در عرصه تعلیم و تربیت میسر نمی گردد. مگر آنکه ارکان و اجزای آن نظام، امکان حصول به همه مراتب تعلیم و تربیت را مهیا و با مشاوره مناسب در تمام مراحل مخاطبان خود را به نحوی شایسته رهنمون گردد و این امر در سایه اقدامات ذیل مقدور می گردد: -شناسایی و تشخیص استعدادها و توانمندی های یکایک دانش آموزان براساس مطالعه و بررسی های مداومت منطبق بر روش ها و موازین علمی -کمک دانش آموزان با توجه به ویژگی ها و نیازمندی های جامعه به منظور دستیابی به حداکثر رشد و تکامل همه جانبه آنان در ابعاد روان شناختی و اجتماعی به منظور آنکه همه ارکان و عناصر آموزشی یک آموزشگاه قادر باشد موارد یاد شده را به جامعه عمل بپوشاند و باید مقوله راهنمایی دانش آموزان به عنوان یکی از مؤلفه های اساسی و با اهمیت در نظام تعلیم و تربیت توجه ویژه مبذول دارند. بنابراین امروز رویکرد راهنمایی (در آموزش و پرورش ضرورتی غیرقابل انکار است که می تواند بستر مناسبی را جهت پاسخ گویی به مطالبات و نیاز مربیان در همه ابعاد روان شناختی و اجتماعی فراهم سازد و مراتب نیز اهداف عالیه نظام تعلیم و تربیت را تسهیل و میسر سازد. در پژوهش حاضر سعی شده با تکیه بر روش توصیفی بخش خدمات مشورتی مشاوران در ارتقای کیفیت وضعیت روانی اجتماعی دانش آموزان در مدرسه مورد بررسی قرار گیرد.

دریافت این فایل

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید